Woonstad Rotterdam Rotterdam | Wagenpark 50| In gesprek met Dave de Roon, Facilitaire Zaken

Gebruikt RitAssist voor: Fiscale verantwoording | Track & Trace | Wagenparkbeheer

logo-woonstad

Wat doet Woonstad Rotterdam (Woonstad)?

Woonstad bouwt, werkt en leeft. Woonstad zorgt ervoor dat iedereen zijn kans kan grijpen. Rotterdam is een stad waar jongeren aan hun toekomst werken. Waar ouderen zo lang mogelijk zelfstandig wonen. Waar je een bedrijf kunt starten als je een goed idee hebt. En waar een eigen huis betaalbaar is voor iedereen. Woonstad gelooft in de kracht en het unieke karakter van de wijken, bewoners, ondernemers en organisaties in Rotterdam. Woonstad maakt zich sterk voor uitnodigende buurten en goede woningen in Rotterdam!

Waarom RitAssist?

Woonstad heeft veel tijd gestoken in het selectieproces voor een leverancier, zodat een geschikte partner voor op de lange termijn gevonden kon worden. Niet enkel het inzicht in ritten was van belang, maar ook het perspectief op de toekomst. De klik tussen beide partijen was aanwezig en de visie van RitAssist sloot aan bij Woonstad. RitAssist is een jonge ondernemende partij met korte lijntjes, waardoor veel mogelijk is. Onder andere het Keurmerk RitRegistratieSystemen (RRS) stond centraal in het selectieproces en een van de wensen van Woonstad was het gebruik van eigen tags in combinatie met het systeem van de leverancier. De medewerkers van Woonstad kunnen voor toegang tot de gebouwen, printen, gebruik van auto- en fietssleutels en de ritregistratie in de eigen voertuigen gebruik maken van één tag.

Hoe ondersteunt RitAssist bij de werkzaamheden?

RitAssist werd in de basis aangeschaft om het gebruik van de voertuigen fiscaal te kunnen verantwoorden. In de praktijk bleek er veel meer te zijn waarvoor RitAssist van pas kwam. Voor de aanschaf van RitAssist was de administratieve last hoog en was er geen enkel inzicht in het gebruik van de poolauto’s. De bezetting van de voertuigen op de verschillende locaties werd gedaan aan de hand van een schatting. Door de inzichten vanuit RitAssist bleek dat de voertuigen effectiever ingezet konden worden. Regelmatig werd een voertuig gereserveerd door een medewerker zonder dat hiervan gebruik werd gemaakt. De data uit RitAssist kan eenvoudig vergeleken worden met de reserveringen uit Topdesk voor voertuig gebruik. Hierdoor kan constant bekeken worden of er voldoende bezetting is in het wagenpark en medewerkers kunnen worden aangesproken op hun gedrag indien onnodig gereserveerd wordt. Deze informatie heeft ervoor gezorgd dat een deel van het wagenpark anders ingezet kon worden. O.a. op basis van de rapportages vanuit RitAssist wordt de behoefte aan voertuigen bepaald.

Door het inzicht in de ritten van bestuurders kunnen tevens klachten makkelijk worden behandeld, wanneer blijkt dat bijvoorbeeld een auto met een lege tank is teruggezet kan direct bekeken worden welke medewerker hiervoor verantwoordelijk was. Aan het einde van de dag heeft Woonstad inzicht in welke voertuigen niet terug zijn op locatie dankzij het maatwerk rapport ontwikkeld voor Woonstad. Van de medewerkers wordt verwacht dat zij dan een reden van de (zakelijke) rit opgegeven, dit kunnen ze eenvoudig doen via hun persoonlijke inlog in RitAssist.

Een aanrader?

De samenwerking met RitAssist is goed. Bij vragen wordt Woonstad direct te woord gestaan door een van de medewerkers van RitAssist. Woonstad verwacht niet dat oplossingen of optimalisaties vandaag of morgen gerealiseerd zijn, het is echter wel prettig om te merken dat RitAssist niet stilstaat en er altijd geacteerd wordt op vragen of opmerkingen. RitAssist is alles behalve bureaucratisch, de lijntjes zijn kort en je bent geen nummertje!

Optimaliseer uw wagenpark met RitAssist®

Innovatieve GPS oplossingen

Meer inzicht, minder kosten. Vraag nu een offerte aan om te kijken wat u kunt besparen!

Gratis White Paper

- Winst Verhogen met Telematica -

Lees hoe telematica uw organisatie kan helpen om kosten te besparen en winst te verhogen.

Onze Oplossingen

Benieuwd naar de investering?

Vraag vrijblijvend een offerte aan. We kunnen u één ding garanderen: welke oplossing u ook kiest, u heeft ons systeem binnen 6 maanden terug verdiend!

Trustpilot
Keurmerk RRS
bvlr
Belastingdienst
vzr
Escrow