Pirtek biedt snelle service dankzij Track en Trace RitAssist

Op achttienjarige leeftijd begon Sebastiaan als monteur bij Pirtek, een 24-uursservicebedrijf dat hydraulische storingen op locatie oplost. Nu, 13 jaar later, is hij samen met zijn vrouw eigenaar van de vestiging Amsterdam-Noord. Bij klanten die kampen met een storing, staat binnen een uur een monteur van Pirtek op de stoep. Dat lukt mede dankzij het Track en Trace-systeem van RitAssist.

Binnen een uur zijn onze klanten geholpen

Lang werkt Sebastiaan nog niet met het Track en Trace-systeem van RitAssist, maar zijn enthousiasme erover steekt hij desondanks niet onder stoelen of banken. Sebastiaan: “Niets is belangrijker dan zo snel mogelijk bij onze klanten zijn. Daarvoor moet je optimaal kunnen plannen. Als een klant belt om een storing door te geven, kijk ik via het online platform van RitAssist welke monteur daar het dichtst in de buurt is. Vervolgens sein ik die monteur in. Onze klanten zijn altijd binnen een uur voorzien van een oplossing. Daarin onderscheiden wij ons.”

GPS-voordelen

Vijf wagens heeft Pirtek Amsterdam Noord, die sinds een jaar of zes allemaal over het rittenregistratiesysteem van RitAssist beschikken. Sebastiaan: “Aanvankelijk zijn de systemen ingebouwd om een sluitende rittenregistratie aan te kunnen leveren aan de Belastingdienst. De tijd dat we dat nog met een pennetje en een papiertje deden, is wel voorbij. Het mooie is dat dit systeem op basis van GPS werkt, waardoor je er veel meer mee kunt dan alleen ritten registeren. Omdat ik nog maar vier weken geleden eigenaar ben geworden van Pirtek Amsterdam-Noord, ben ik nog aan het ontdekken wat er allemaal mee kan. Maar dat het een heel efficiënt, overzichtelijk en gebruikersvriendelijk systeem is, heb ik al lang gezien.”

Optimale planning

Als kersverse eigenaar van een bestaand bedrijf komt er veel op je af. Maar juist dat is wat Sebastiaan aantrekt in deze rol: “Al die nieuwe dingen, ik houd ervan. Dat neemt niet weg dat ik het heel prettig vind dat RitAssist mij wegwijs maakte in het rittenregistratiesysteem. Kees, onze vaste contactpersoon van RitAssist, heeft mij laten zien hoe ik het systeem optimaal kan benutten en hoe het online platform werkt. Je kunt monteurs bijvoorbeeld online een kleur te geven en ze op die manier heel makkelijk volgen. Kees ging er echt voor zitten en nam alle tijd. Die positieve vibe zag ik ook terug bij de monteur van RitAssist, die de kastjes bij ons inbouwt. Vakbekwaam, netjes op tijd, kort en krachtig. Dat belooft veel goeds!”

Big brother

Wat het online volgen van de chauffeurs betreft; wat vinden ze daar eigenlijk van? Sebastiaan: “[lacht] – Dat big brother-effect bedoel je. Ik ben er heel open in. Onze medewerkers weten dat ik meekijk, zodat ik ze zo goed mogelijk kan inplannen. We werken op basis van vertrouwen met elkaar. Mogelijk helpt het dat ze weten dat ik óók monteur ben geweest en vanuit die ervaring weet dat je snel en accuraat moet kunnen reageren. Zijdelings roep ik trouwens wel eens iets over de weg die ik heb bewandeld, tot ik hier eigenaar werd. Ik wil dat ze weten dat er altijd groeimogelijkheden zijn, als je maar doorzet. En dat je de mogelijkheden die je krijgt, optimaal moet benutten. Zo’n mentaliteit heeft RitAssist ook. Daarom matchen we zo goed denk ik.”

Pirtek logo

Ook starten met Track en Trace?

24/7 en real-time inzicht

Met ons Track en Trace-syteem heeft u inzicht op uw voertuigen.

Sebastiaan van Eijs

Ook starten met Track en Trace?

24/7 en real-time inzicht

Met ons Track en Trace-syteem heeft u inzicht op uw voertuigen.

Woonstad Rotterdam - logo
DHL - logo
SQ People logo
Belastingdienst logo
hankook logo
citybox logo
Pirtek logo