Alphatron Rotterdam | 41 voertuigen | In gesprek met Kevin Kuitems, Service Manager Rotterdam

Gebruikt RitAssist voor: Live volgen | Controles op werk- en reistijden | Doorbelasting kilometers | Fiscale verantwoording

Alphatron-logo

Wat doet Alphatron?

Alphatron is een internationaal opererend bedrijf in de scheepvaart, de expertise strekt zich uit over het brede terrein van de maritieme elektronica. Alphatron is importeur, producent, ontwikkelaar, leverancier en serviceverlener van hoogwaardige navigatie-, communicatie- en automatiseringssystemen. Dagelijks zijn een groot aantal service engineers wereldwijd op pad om reparaties en onderhoud uit te voeren aan diverse schepen. Daarnaast is Alphatron actief op het gebied van specialistische IT oplossingen en Entertainment concepten voor maritieme markten als Zeevaart, Binnenvaart en Mega Yachting. Alphatron is ook actief op het terrein van communicatie- en IT oplossingen op het land.

Hoe ondersteunt RitAssist in de werkzaamheden?

Dagelijks worden bij Alphatron tientallen service engineers aangestuurd vanuit het hoofdkantoor in Rotterdam. De planning wordt vaak op korte termijn gedaan en bij storingen moet snel ingespeeld kunnen worden op de vraag van klanten. Op kantoor zit een team service coördinatoren die het gehele proces van opdracht tot uitvoering begeleiden en ervoor zorgen dat de juiste service engineer op het juiste moment op de juiste plek is met de benodigde materialen. De storingsdienst van Alphatron is 24/7 actief. RitAssist wordt gebruikt voor het bepalen van de live locaties van de medewerkers, zodat direct bekeken kan worden welke service engineer het beste ingezet kan worden. Hierdoor worden de service engineers effectief ingezet, omdat projecten door inzicht in de live locaties eenvoudig gecombineerd kunnen worden. Ook kan met behulp van RitAssist een actieve controle plaatsvinden op de werk-en reistijden, zo heeft Alphatron grip op de buitendienst. In het begin ontstond hierover wat weerstand bij de medewerkers, maar tegenwoordig wordt RitAssist ook actief gebruikt door de buitendienst voor bijvoorbeeld het invullen van de urenlijsten. In de software heeft elke medewerker een eigen login die ervoor zorgt dat hij of zij toegang heeft tot de eigen administratie. Tevens hebben de medewerkers een privé/zakelijk-schakelaar in hun voertuig zodat privé ritten niet zichtbaar zijn voor de beheerders in RitAssist en de privacy van de medewerkers gewaarborgd wordt. Naast het live volgen en het bijhouden van werkuren wordt RitAssist ook gebruikt voor het doorbelasten van kilometers aan de opdrachtgever. Per project kan exact worden bekeken hoeveel kilometer er gereden is, zodat Alphatron dit eenvoudig kan doorbelasten. Voor de medewerkers die geen bijtelling betalen wordt RitAssist ook gebruikt voor de fiscale verantwoording.

Hoe bevalt de samenwerking met RitAssist?

De samenwerking met RitAssist is goed. Bij vragen wordt Alphatron telefonisch direct te woord gestaan door een medewerker die direct kan helpen. Ook zijn de monteurs van RitAssist goed te bereiken, de communicatie voor het inplannen van een opdracht verloopt soepel. Alphatron heeft een vast aanspreekpunt bij RitAssist, waardoor de desbetreffende medewerker goed op de hoogte is van de situatie en dat werkt prettig!

Alphatron

Optimaliseer uw wagenpark met RitAssist®

Innovatieve GPS oplossingen

Meer inzicht, minder kosten. Vraag nu een offerte aan om te kijken wat u kunt besparen!

Gratis White Paper

- Winst Verhogen met Telematica -

Lees hoe telematica uw organisatie kan helpen om kosten te besparen en winst te verhogen.

Onze Oplossingen

Benieuwd naar de investering?

Vraag vrijblijvend een offerte aan. We kunnen u één ding garanderen: welke oplossing u ook kiest, u heeft ons systeem binnen 6 maanden terug verdiend!

Trustpilot
Keurmerk RRS
bvlr
Belastingdienst
vzr
Escrow